De Lhoists kiezen met AtlasGO voor een “fygitale” aanpak

Atlas GO is een bedrijf dat draait rond maatschappelijke en ecologische initiatieven. Deze dienst, die WaaS genoemd wordt, kort voor "Wellbeing-as-a-Service” werd overgenomen door de gebroeders Lhoist voor hun Tero-groep.

post-image-3

Atlas Go, opgericht in 2016 in San Francisco door Thomas Querton, wil initiatieven rond welzijn en sociale impact vereenvoudigen voor autoverdelers en grote bedrijven zoals Belfius, Amazon, Decathlon en vele andere. Het economisch model van het bedrijf is gebaseerd op het werven van fondsen via sportieve uitdagingen, en zo mee te helpen aan de ondersteuning van goede doelen.

De toepassing wil de inspanningen voor maatschappelijke verantwoordelijkheid van bedrijven ludiek maken door interactievere tellers erin te plaatsen, die goede daden belonen. De gebruikers kunnen in de app ook content over hun maatschappelijke initiatieven delen met hun collega’s.

Ondersteuning op lange termijn
De overgang naar een digitale vorm trok de belangstelling van de Tero-goep. Alhoewel hun teambuildingdienst al door vele klanten op prijs gesteld wordt, was het een uitdaging om dit het hele jaar op te volgen. Om hieraan te verhelpen heeft de groep het merendeel van de aandelen van AtlasGO gekocht, dat voortaan TeroGO zal heten. De oprichter, Thomas Querton, verkoopt de activiteiten maar blijft beheerder van de app, net zoals een tiental business angels die het project ondersteunen. Deze operatie opent de weg naar een “fygitale” vorm, en versterkt het aanbod van Tero op het gebied van retentie van werknemers, het beheersern van een burn-out bij hen en hun betrokkenheid.

Uitbreiding naar het buitenland
Nicolas Lhoist, CEO van Tero-groep, koestert de hoop op een snellere ontwikkeling van TeroGO naar rendabiliteit door te kapitaliseren op zijn bestaande klantenbestand, vooraleer zijn aanwezigheid uit te breiden naar buiten de Benelux. Het team van het voormalige AtlasGO zal vanaf volgende maand de 180 medewerkers van de nieuwe groep vervoegen in hun nieuwe lokalen in het Zoniënwoud.

De mening van de redactie
De voorbije jaren is er sprake van een groeiende sensibilisering voor maatschappelijk verantwoorde acties. Met de recente overname door de Tero-groep merken wij op de Belgische markt een overgang naar een meer verantwoorde visie op het welzijn van de werknemers en de maatschappij in het algemeen. Het wordt cruciaal om deze samenwerkingsaspecten te integreren in de organisatiestructuur van bedrijven.

Back to top button
Close
Close