Twee ex-Googlewerknemers lanceren eerste SEM & Web Analytics agentschap

Hot news! Twee kaderleden die bij de lancering van Google in België waren hebben nu beslist hun eigen weg op te gaan en een eigen webagentschap op te richten gewijd aan marketing en web analytics/

post-image-3
Het nieuwe bedrijf Semetis zal door Gabriel Goldberg en Nicolas Debray geleid worden. Beiden verdienden hun sporen als account manager en business intelligence bij Google België.

"We maken gebruik van onze opgedane kennis bij Google om zelf aan een nieuwe toekomst te werken", verklaarden beide protagonisten. Volgens Gabriel Goldberg zal "de markt van online marketing en vooral dan van search engine marketing enorm boomen, daar die nu nog een beetje ondergewaardeerd wordt".

Een studie van Nielsen bevestigt dat de internetpopulatie in Nederland twee keer zo groot is als in België. En search engine marketing is daar zo`n 10 tot 15 keer zo groot, ondanks de gelijkwaardige inkomsten per capita.

Om een nieuwe wind door de markt te laten waaien zal het nieuwe agentschap Semetis search engine marketing anders en gecibleerder verkopen aan de grote bedrijven. De klunten zullen hun rekeningen zelf kunnen openen en campagnes kunnen leiden vanaf hun eigen computers. Semetis zal onder andere web analytics diensten aanbieden om klanten te helpen hun online campagnes te optimaliseren. Een derde sterk punt van Semetis handelt rond Semetis Academy, een reeks van gecibleerde vormingen voor klanaten die meer controle willen over hun rekeningen. De vormingen zullen ook beschikbaar zijn voor andere agentschappen die hun kennis op vlak van search engine marketing, seo en web analytics willen verbeteren.

Boris Jancen
Back to top button
Close
Close