Polygone neemt Hello Agency over

Polygone heeft gisteren aangekondigd dat het het Brusselse agentschap Hello Agency heeft overgenomen.

post-image-3
Deze laatste werd twintig jaar geleden opgericht en is gespecialiseerd in “netwerkmarketing”, met een grote expertise in de grootdistributie waaraan het folders, advertentieverpakkingen en POS-materiaal levert. In zijn klantenportefeuille vinden we onder andere Cora, Di, Club of Planet Parfum. Hello Agency ontwikkelde ook Greencap Communication, een communicatie adviesbureau in “groene” marketing. In 2010 realiseerde de onderneming een bruto-marge van 5,7 miljoen euro. In 2009 bedroeg de omzet 19,5 miljoen euro.

De oprichter van Hello Agency, Philippe Bindels, blijft President Directeur Generaal hoewel 100% van het kapitaal in handen komt van de overnemer. Het overnamebedrag werd niet bekend gemaakt, “maar het is de grootste cheque die ik ooit ondertekend heb,” lacht Thierry Goor, mede-oprichter van Hello Agency.

Voor Polygone betekent de overname een versterking in de niche van de detailhandel. Dit zijn klanten die een grote behoefte hebben in termen van communicatie. Voor Hello Agency betekent de overname dan weer dat er een synergie wordt aangegaan met een groep die zowel in Frankrijk als in België actief is en die ambities koestert in de interactieve media (voor het naar de beurs trok, legde Polygone reeds de hand op het webagentschap Vitam).

De overname heeft ook als gevolg dat de hiërarchie binnen de onafhankelijke Belgische communicatiegroepen verstoord wordt: met een globale omzet van bijna 33,7 miljoen euro gaat Polygone Emakina vooraf (31,7 miljoen euro omzet in 2009), dat ook genoteerd is op Alternext (een onderdeel van Euronext, voorbehouden aan snelgroeiende KMO’s).

(ODD)
Back to top button
Close
Close