De Persgroep breidt Nederlandse activiteiten Tweakers uit naar België

De Persgroep rolt het succesvolle concept van Tweakers uit naar België. In Nederland is Tweakers al de grootste technologie- en elektronicasite met een eigen onafhankelijke product- en prijsvergelijker. Die ambitie is er voor België ook.

post-image-3

De afgelopen weken werd er achter de schermen hard gewerkt aan de Belgische introductie. Niet alleen werd de site aangepast om optimaal onderscheid te kunnen maken tussen de twee landen, ook is er een Belgische medewerker aangetrokken die vanuit België contact zal houden met de plaatselijke webshops.

Gat in de Belgische markt
Het aantal Belgen dat online shopt, is in drie jaar met een derde gestegen. Terwijl in 2011 nog 45 procent van de Belgen zei in het afgelopen jaar iets online besteld te hebben, is dat bij de recentste enquête gestegen naar 60 procent*. Als gevolg van deze stijging zullen mensen overspoeld worden met informatie. Daarom wil Tweakers de Belgische consumenten bijstaan in hun keuze- en aankoopproces.

*Bron: Belgische vakvereniging Comeos

"Na de overname door De Persgroep hebben we onderzocht op welke manier Tweakers een rol in de Belgische markt kon spelen", aldus Wilbert de Vries, hoofdredacteur van Tweakers. "Uit onderzoek blijkt dat er in België veel behoefte is aan een onafhankelijke vergelijkingssite voor consumentenelektronica. Zo'n 10 procent van alle bezoekers van Tweakers komt momenteel al uit België, dus uitbreiding van onze activiteiten naar België lag voor de hand."

Pricewatch
De afgelopen weken sloten grote retailers die actief zijn in België (Mediamarkt, Krëfel, Bol.com, CoolBlue…) zich al aan bij de prijsvergelijker van Tweakers. Afhankelijk van de landinstelling (op basis van IP-adres) worden door de hele site heen de laagste prijzengetoond. "We stelden vast dat de prijzen van producten in België al wel eens kunnen verschillen van de Nederlandse prijzen", aldus De Vries. "Wij willen ook de Belgische markt transparant maken en Belgische consumenten eerlijke en correcte informatie geven zodat ze niet alleen de juiste keuze kunnen maken, maar dat product ook tegen de laagste prijs kunnen aanschaffen."

"We hebben bij De Persgroep tijdens de voorbije jaren veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van digitale diensten in België en Nederland.  Vacature, Autotrack, De Nationale Vacaturebank en Intermediair zijn merken van De Persgroep die leidende marktposities bekleden en met Tweakers hebben we de grootste technologie- en elektronicasite van Nederland in huis. Tweakers is er een begrip. Nu willen we dit unieke concept ook introduceren op de Belgische markt in de hoop er een even groot succes van te maken.", Christian Van Thillo – Gedelegeerd Bestuurder De Persgroep

Back to top button
Close
Close