De marketing zal in 2015 ofwel sociaal en mobiel zijn ofwel helemaal niet zijn

Marketeers uit de hele wereld verwachten hun uitgaven voor publiciteit en marketing te verhogen op de sociale media, mobiele applicaties, en e-mail marketing om een meer consistente klantenervaring te bieden. Alle details over een echt fenomeen dat alle bedrijven beïnvloedt.

post-image-3

In zijn laatste onderzoek met betrekking tot de stand van de marketing in de meeste "open" economische en commerciële markten, onthult CRM-specialist Salesforce de belangrijkste prioritieten van de marketing specialisten voor het jaar 2015.

Zo verwacht 84% van de 5.000 ondervraagden uit de hele wereld zijn uitgaven in 2015 te handhaven of te verhogen.

Met name de sociale en mobiele marketing staan bovenaan hun prioriteiten: de marketingteams uit de hele wereld verwachten hun uitgaven voor publiciteit en marketing te verhogen voor de sociale media, de apps en diensten voor geolocalisering van mobiele toestellen, evenals de e-mail marketing. Dit alles om een meer consistente klantenervaring te bieden, wat onontbeerlijk geworden is voor het succes van een bedrijf.

De sector, zo beklemtoont het onderzoek, maakt een grondige evolutie door van een marketingmodel dat gebaseerd is op campagnes, naar een gepersonaliseerde en geïndividualiseerde klantenervaring.

Het onderzoek onderlijnt ook dat 86% van de marketingverantwoordelijken meent dat het essentieel is om bij elk contactpunt .een samenhangende klantenervaring te bieden, ongeacht het kanaal.

De personen die ondervraagd werden in het kader van het rapport 2015 over "The State of Marketing" vernoemen de mobiele toepassingen, analytische marketing en het beheer van de klantenrelatie (CRM) als de meest efficiënte technologieën om een dergelijke ervaring te creëren.

Het onderzoek stipt bovendien een belangrijke evolutie aan op vlak van de perceptie die de marketingspecialisten hebben van de sociale media: 64% van de marketeers beschouwt die nu als een essentieel kanaal bij de promotie van producten en diensten, tegenover 25% in 2014. Bovendien kondigt zijn uitgaven voor reclame op de sociale media.70% van de marketingspecialisten een stijging aan van 

Nog altijd volgens het onderzoek bevestigt 68% van de specialisten uit deze sector de mobiele terminals opgenomen te hebben in zijn globale marketingstrategie, tegenover 48% vorig jaar. Terwijl 65% van hen verwacht meer te investeren in push meldingen op het mobiele toestel, wat een stijging van het percentage is met 32% tegenover 2014. En tot slot maakt 58% nu gebruik van een speciaal team voor mobiele marketing, tegenover 35% in 2014.

Last but not least wordt e-mail erkend als dé motor van de digitale marketing: 63% van de respondenten beschouwt dit kanaal als essentieel voor zijn activiteit, terwijl 92% onder hen bevestigt dat deze praktijk een reële Return on Investment (ROI) opbrengt.

 

Back to top button
Close
Close