Waarom Native Advertising belangrijk is voor reismerken

Het beste deel van het verwelkomen van het nieuwe jaar voor reisliefhebbers is de spanning van het plannen van de vakanties van dat jaar. Uiteraard met een nieuw aantal vakantiedagen. We zijn allemaal op zoek naar ons volgende avontuur, iets wat ons een ontsnapping biedt aan onze dagelijkse routine. En waar gaan we op zoek naar dit avontuur? Online. Daar kunnen we onze vakantiedromen met een klik op de knop werkelijkheid maken. Dankzij het brede scala aan kwalitatief hoogstaande content die over reizen kan wordt gemaakt, schitteren reismerken in de online wereld.

post-image-3

Rekening houden met en respecteren van de Customer Journey 

Als een consument zijn favoriete uitgever leest, dan komen ze tegen het einde van een artikel in afwachting van dat "wat is de volgende stap" moment. Daar speelt Native een rol - klaar om een consument te betrekken bij hun ontdekkingstocht voor meer content. Sterker nog, reis consumenten willen actief worden geïnformeerd over nieuwe content. Een 2020 Top Trends artikel op Booking.com stelt zelfs dat, “Bijna zes op de tien (59%) mensen [...] geven aan dat ze willen dat de technologie hen een ‘joker’ en verrassings opties aanbiedt die hen in het komende jaar met iets nieuws in contact brengen.”

In tegenstelling tot display of pop-ups, probeert Native klanten te betrekken wanneer ze er klaar voor zijn. Dit is in tegenstelling tot ze te storen in hun digitale reis. Sterker nog, volgens ons eigen onderzoek is bij 95% van de consumenten de kans groter dat ze een negatieve houding hebben ten opzichte van een merk dat hun online bezigheden onderbreekt of verstoort.

Daarnaast is er, wanneer consumenten zich op een premium uitgevers site bevinden, een "halo-effect" dat enkel ontstaat door zich op een vertrouwde site te begeven die de advertenties in deze plaatsingen beïnvloedt. Bijvoorbeeld, als een consument die op CNN of BBC surft een advertentie te zien krijgt, zijn ze  44% waarschijnlijker om deze advertenties te vertrouwen is dan advertenties op social. En dat niet alleen, ze hebben ook 21% meer kans om op de content te klikken en 24% hogere kans om in de toekomst iets van het merk te kopen. 

De Kracht van het Open Web

Koppel dit aan het feit dat Native gebruik maakt van de kracht van het open web, in tegenstelling tot zoekopdrachten en social, en een compleet nieuwe demografie is bereikbaar, dit samen met waardevolle inzichten over de lezers. Gemiddeld heeft elke persoon 17 online profielen op basis van zijn of haar authentieke interesses. Door gebruik te maken van deze gegevens is het mogelijk om beter te targeten, te retargeten en uiteindelijk adverteerders in staat te stellen om een gekwalificeerd publiek te bereiken. Iemand die wellicht geïnteresseerd is in reis content kan ook geïnteresseerd zijn in nieuws, sport, lifestyle en andere categorieën. De kracht van native biedt adverteerders de mogelijkheid om zich effectief te richten op deze consumenten naar aanleiding van hun gevarieerde interesses. 

Overal Content

Met de mogelijkheid om ‘verdiende’ media te promoten zoals een geweldige hotel review, of een aantal mooie foto's van dat perfecte stadsbeeld te tonen, of zelfs een betoverende afbeelding dat 1.000 woorden waard is, geeft Native Advertising adverteerders de flexibiliteit om hun reismerken op de meest effectieve manier te promoten. 

Bereiken Van De Consument Door De Gehele Sales Funnel

Bovendien kunnen consumenten worden bereikt in verschillende stadia van de sales funnel - in de exploratiefase waar het publiek kan worden geïnspireerd door iets als Topbestemmingen In Europa of Top 10 Producten Voor Zakenreizigers. Maar Native maakt het voor marketeers ook mogelijk om consumenten te bereiken die klaar zijn om te converteren door hen naar een boekingsplatform, productpagina of de app store te leiden. 

De flexibiliteit die de Native formaten bieden is niet alleen een voordeel voor de consument in de consumptie modus, maar ook voor de marketeers die de consument vervolgens kunnen begeleiden in de belangrijkste fasen van de customer journey. Deze webinar zal reis marketeers helpen de waarde die uit hun inhoud komt beter uit te breiden, en marketeers beter voor te bereiden door te laten zien hoe Native kan worden gebruikt om resultaten te behalen. 

Voor meer informatie over native advertising en een exclusieve webinar te ontdekken, klik hier 

Back to top button
Close
Close