Marketeers hebben het niet onder de markt. De moderne consument is mondig, staat kritisch tegenover reclame en verwacht van merken meer dan enkel traditionele productpromotie. Om de aandacht van dat veeleisende publiek te trekken, beschikt content marketing over heel wat troeven. Sterke content vertrekt vanuit de informatiebehoefte van de consument en werkt net daarom veel minder intrusief dan reclame. Maar ook hier overwinnen enkel de sterksten. Ook in content moet je uitblinken. « Van marketeer tot uitgever » neemt de lezer mee door alle stappen om als organisatie content marketing te omarmen en structureel in te zetten in de communicatiemix. Dit handboek verheldert op een overzichtelijke manier alle belangrijke elementen: van de organisatie van de marketingafdeling over de productie en de distributie van content tot de mogelijkheden om te automatiseren en te analyseren. Het is gelardeerd met voorbeelden en cases en reikt de marketeer praktische tips, templates en actieplannen aan om meteen aan de slag te gaan. Dit boek toont het belang van een andere manier van denken over communicatie. Een manier die uitgaat van de noden en interesses van de consument en niet langer van die van de marketeer. Een manier die bedrijven op de kaart zet omdat ze kwalitatieve inhoud publiceren en een originele stem ontwikkelen. « Van marketeer tot uitgever » tot stand met de medewerking van de meest vooraanstaande experts in content marketing en media. Een primeur voor Vlaanderen. Een must-read voor marketeers, professionals uit PR en communicatie, ondernemers en journalisten.

  • U wilt meer weten over de verschillende aspecten van content marketing (of u nu wil starten, u afvraagt of het iets voor uw bedrijf is of al actief bent met content marketing).
  • U vraagt zich af hoe u content marketing een plaats kan geven in uw campagnegedreven marketingteam.
  • U bent benieuwd naar de troeven die content marketing op vlak van measurement en optimalisatie in petto heeft.
  • U wilt content maken die verder gaat dan de verplichte SEO-oefening.

Korte inleiding waarom content marketing in korte tijd aan belang gewonnen heeft
Het belang van strategie, formats en uitmuntende content
Hoe past u uw organisatie aan?
Meten en optimaliseren
Deelnemen

Waarom kiezen voor de Digital Masterclass

Onze opleidingen bieden een antwoord op de behoeften van bedrijven die hun digitale transformatie willen ondernemen en helpen hen om die tot een succes te maken.

Over Digital Masterclass

Wilt u uw digitale vaardigheden aanscherpen? Hebt u graag goed opgeleide werknemers die iets extra te bieden hebben? Dan bent u bij ons aan het juiste adres. Ontdek hier ons volledig programma digitale opleidingen.

Voordelen

Onze docenten komen recht uit 'het hart' van de markt, zijn met de grootste zorg geselecteerd en beschikken over de nieuwste, 'heet-van-de-naald' informatie over het onderwerp dat u aanbelangt. De opleidingen vinden plaats in kleine groepjes (maximum 15 personen) en garanderen u een maximaal leercomfort.

Diploma

Na iedere opleiding krijgt u een diploma dat getuigt van uw aanwezigheid en van de nieuwe vaardigheden die u heeft verworven.