Te veel industriële bedrijven negeren de voordelen van digitalisering

Eén fabriek op vijf is zich onvoldoende bewust van de financiële voordelen van digitalisering. Terwijl 31% van de bedrijven die in deze sector actief zijn achterop hinkt op vlak van innovatie.

post-image-3

Een onderzoek, uitgevoerd door Axians bij 575 kaderleden uit de maakindustrie toont aan dat 31% van de bedrijven uit deze sector achterop hinkt op het gebied van digitalisering en innovatie.

Eén derde van de ondervraagde personen verklaart immers dat het voor hun organisatie moeilijk is om alle digitale ontwikkelingen toe te passen. Een feitelijke toestand die grotendeels te verklaren valt door het gebrek aan kennis over de effecten van digitalisering.

Zo lijken veel organisaties niet op de hoogte te zijn van de financiële voordelen die digitale hardware, aangepast aan hun business, kan brengen.

"Het gebruik van het juiste soort hardware bij  een digitaliseringsproject is cruciaal. Het is niet mogelijk om één enkel soort toestel te gebruiken voor alle personeel op het terrein", verklaart Lisbeth Lashmana, verantwoordelijke marketing Benelux van Panasonic Mobile Solutions Business Division Europe.

Het onderzoek toont gelukkig ook aan dat 42% van de ondervraagden toch wenst dat de organisatie waarvoor zij werken zijn digitaliseringsproces zou verderzetten, vooral om de concurrentie aan te kunnen gaan met meer geavanceerde concurrenten. Alles is dus nog niet verloren…

Back to top button
Close
Close