Deliveroo lanceert zijn nieuwe "Signature"-dienst in België

Het bedrijf voor het aan huis leveren van maaltijden brengt een nieuwe functie uit, waarmee klanten rechtstreeks een bestelling kunnen plaatsen via de online kanalen van de restauranthouders. Een fantastische loyaliteitstool voor de partnerrestaurants

post-image-3

De beperkingen die door COVID-19 opgelegd werden, hebben de horeca in België zwaar beproefd. De restaurants werden immers gedurende een groot deel van verleden jaar geconfronteerd met kortere openingsuren, tot 50% beperkte bezettingsgraden en tafels die tot 4 en 6 klanten beperkt waren.

Vandaag heeft het bedrijf Deliveroo beslist om zijn "Signature" uit te breiden naar België, om de partnerrestaurants toe te laten een levering aan te bieden via hun eigen online kanalen (website en app). En bijgevolg de leveringsvolumes te verhogen alsook de loyauteit aan de restauranthouders.

Het bedrijf bevestigt dat de leveringen altijd door Deliveroo uitgevoerd zullen worden, waardoor de restaurants kunnen blijven genieten van de logistieke ervaring van de leverdienst.
De restaurantketens Casper, Bavet en MyTannour hebben de invoering van Signature Service al bevestigd.

Concreet zullen klanten die de website of app van deze restaurants bezoeken, niet meer systematisch naar de pagina van Deliveroo doorverwezen worden. Zij kunnen integendeel hun bestelling rechtstreeks op de site van het restaurant plaatsen en die laten leveren via een Delivery-koerier.

Dankzij Signature Service zouden de partnerrestaurants meer verkoopopportuniteiten krijgen door nieuwe klanten te overtuigen, die nog geen Deliveroo-gebruiker zijn en die de site van het partnerrestaurant zouden bezoeken.

Tegelijkertijd stelt deze nieuwe dienst de restauranthouder in staat om bestaande relaties verder te ontwikkelen met behulp van doelgerichte marketingcampagnes. De partners kunnen voortaan hun aanbod op al hun kanalen promoten om de groei en bestellingvolumes rechtstreeks te stimuleren, bovenop de Deliveroo-kanalen.

"De partnerrestaurants zullen hierdoor hun klanten beter kunnen begrijpen doordat zij toegang hebben tot de data die de klant met hen deelt, en in het bijzonder door campagnes te ontwikkelen gericht naar de trouwste daarvan", legt het bedrijf uit. "Zij kunnen zo gebruik maken van de technologie en logistieke data van Deliveroo, om een bijkomend kanaal te bieden aan hun eigen klanten. Dit omvat een op maat gemaakte website, ontwikkeld in samenwerking met Deliveroo, die alle belangrijke elementen en afbeeldingen combineert, van het restaurantmerk, foto`s tot de keuze van het lettertype en de slagzin van het merk".

Op de website of de app van het restaurant zal de klant zijn adres moeten invullen. De Signature Service-pagina van het restaurant vindt automatisch de dichtstbijzijnde vestiging. De klantervaring speelt zich dus integraal op de website of app van het partnerrestaurant af, terwijl men toch geniet van de expertise van Deliveroo. Het restaurant heeft het voordeel dat het alle informatie ontvangt over de klant en dat hij het klantenparcours op zijn website kan volgen. De Signature Service-pagina kan immers geïntegreerd worden in Google Tag Manager.

"Wij hebben Signature Service geïmplementeerd omdat Deliveroo de klanten aanbiedt om rechtstreeks op onze website te bestellen, in plaats van via de Deliveroo-app die eveneens de naam van de concurrenten in onze buurt vermeldt. De nieuwe functie vertoont enkel de beschikbare restaurants van ons eigen merk, wat voorkomt dat wij klanten verliezen aan andere restaurants die in dezelfde leveringszone liggen. Met deze oplossing kunnen onze klanten dus gemakkelijker maar wel rechtstreeks van onze website hun bestelling laten leveren", aldus Steije Verstraete, Digital & Process  Manager bij restaurantketen Casper.

De leveringsdienst Deliveroo, opgericht in 2013 in het Verenigd Koninkrijk door William SHu en Greg Orlowski, werkt samen met 160.000 restaurants en buurtwinkels.

Back to top button
Close
Close