Accor schakelt versnelling hoger in zijn digitale strategie met de overname van FASTBOOKING

Accor heeft vandaag de overname aangekondigd van FASTBOOKING, een digitale serviceprovider voor de hotelindustrie. Het Franse bedrijf FASTBOOKING, opgericht in 2000, biedt dagelijks ondersteuning aan bijna 4.000 hotels wereldwijd.

post-image-3

Websiteontwikkeling, optimalisatie van inkomstenbeheer en management van distributiekanalen, digitale marketingcampagnes en concurrentieanalyse behoren tot de voornaamste diensten. De twee belangrijkste markten zijn Azië en Europa.

FASTBOOKING blijft innovatieve oplossingen aanbieden om de prestaties en visibiliteit van zijn klanten te verbeteren en zal onafhankelijk van Accor opereren. Zo wordt de vertrouwelijkheid van de gegevens van de aangesloten hotels bij FASTBOOKING volledig gewaarborgd. Tegelijkertijd zal de expertise van FASTBOOKING het dienstenaanbod van Accor in zijn hotels vergroten.

“De overname van FASTBOOKING zal helpen om de implementatie van onze digitale strategie te versnellen," zegt Sébastien Bazin, Chairman en Chief Executive Officer van Accor. "Na de overname van Wipolo in oktober, geeft deze nieuwe aanwinst ons de kans om onze mogelijkheden verder uit te breiden en onze digitale expertise nog te versterken in het voordeel van onze hotels. FASTBOOKING krijgt nu de steun van een wereldspeler die de middelen kan voorzien om zijn enorme potentieel volledig te benutten, terwijl het onafhankelijk blijft opereren. Zo kan het blijven innoveren met het oog op een nog groter klantenbestand.”

"De investering van Accor in FASTBOOKING is het begin van een nieuwe fase in onze ontwikkeling,” zegt Jean-Gérard Galvez, Chairman en Chief Executive Officer van FASTBOOKING. "Het is ook een teken van erkenning voor het schitterende werk van onze medewerkers. Zij hebben de voorbije maanden hard gewerkt om onze diensten nog innovatiever en efficiënter te maken.”

Back to top button
Close
Close