De inventaris van Microsoft voor 100% in programmatische vorm beschikbaar op 10 Europese markten

AppNexus heeft de overgangsfase afgerond die leidde naar de totale afschaffing, per 1 oktober, van bestelbonnen voor de inventaris van Microsoft op 10 Europese markten.

post-image-3

AppNexus heeft aangekondigd dat het vanaf 1 oktober de hele inventaris van Microsoft ter beschikking stelt, en dit op geautomatiseerde wijze (programmatisch) via zijn platform in 10 belangrijke Europese markten (Oostenrijk, België, Zwitserland, Denemarken, Finland, Ierland, Nederland, Noorwegen, Portugal en Zweden).

Het bedrijf heeft tevens de oprichting bekend gemaakt van een nieuw evangelisatieteam voor de inventaris - Supply Evangelism Team (SET). Deze entiteit is belast met het differentiëren van de inventaris van Microsoft en die 100% volautomatisch ter beschikking te stellen om zo te kunnen voldoen aan de groeiende vraag van de markt. De entiteit, die zijn activiteit eerder deze maand ontplooide, staat onder leiding van de in Denemarken gebaseerde industrieveteraan Ulrik Krag Morell.

"Het is een belangrijke stap in het kader van het globale, reeds lang bestaande partnerschap tussen Microsoft en AppNexus", legt Michael Rubenstein, president van AppNexus, ons uit. "Het feit dat een grote uitgever op de belangrijkste markten zijn volledige inventaris enkel nog via geautomatiseerde aankoopmethodes aanbiedt, toont aan dat onze industrie een scharniermoment bereikt heeft op de programmatische markt. Wij willen ons stoelen op dit succes om uitgevers te helpen die de technologie nog meer op punt willen stellen om de innovatie en efficiency te verhogen, en hen toelaten om een strategisch voordeel te behalen ten opzichte van tragere beslissingnemers".

Voor een uitgever zoals Microsoft is het een beduidende opportuniteit. In een recente studie van Magna Global en Cowen & Company werd de programmatische markt geïdentificeerd als het onderdeel van de digitale publiciteit dat het snelste zou moeten groeien en dat het grootste deel van de reclamebudgetten zou gaan vertegenwoordigen op wereldschaal.

Het SET team, dat zich dus op zijn inspanningen voor Microsoft focust, werkt nauw samen met de belangrijkste spelers op de markt, om zo de voornaamste bronnen van geautomatiseerde vraag te identificeren, met de bedoeling om op de meest geschikte wijze de doelstellingen van de adverteerders te bereiken op de premium eigendommen van Microsoft, waaronder Outlook, Skype, MSN en Xbox.

"Dit team is de kern van een volledig nieuwe aanpak van Microsoft", voegde Rubenstein eraan toe. "Er is geen verkoopteam van een honderd man nodig om de efficiency en kracht van het technologisch platform van AppNexus te vatten. Het is de evangelisatie van het huwelijk tussen doelgerichte campagnes en een kwalitatieve inventaris van sterk publiek."

 

Back to top button
Close
Close