Adobe vereenvoudigt de social marketing

De laatste versie van de Digital Marketing Suite van Adobe bevat nieuwe functies voor de aankoop  van reclame, doorgedreven analyse, publicatie van content en monitoring van de sociale media. Even wat toelichting.

post-image-3

De Amerikaanse softwareagent lanceert Adobe Social, een nieuwe functie die geïntegreerd werd in zijn Digital Marketing Suite oplossing. Bij dit pakket laten de tools voor publicatie en sociale interactie, voor het aankopen van publiciteit op de sociale media en voor analyse, de bedrijven toe om het verband te zien tussen de sociale activiteiten en de resultaten. De uitgever biedt de vaklui in de sociale marketing (community managers, verantwoordelijken voor de klantendienst of public relations, aankopers van publiciteit, analisten) een centraal platform om hun sociale mediastrategieën te optimaliseren.

Ter herinnering, Adobe Social berust op een technologie die ontwikkeld werd in het kader van de verwerving van Context Optional/Efficient Frontier, en is geïnspireerd op de functies voor het monitoren en analyseren van de sociale media in Adobe SocialAnalytics. De uitgever belooft trouwens dat hij zijn tool geleidelijk aan nog zal verrijken met nieuwe functionaliteiten voor social marketing.

Back to top button
Close
Close