De Belgische digitale economie wordt aangezwengeld door de sociale media

Volgens McKinsey is het internet de essentiële motor geworden van de Belgische economie, met 25% van het ICT budget. Een groei die nu door de sociale netwerken getrokken wordt.

post-image-3

"In België is er nog een groot potentieel om van het internet een belangrijke bijdrage te maken tot de groei van het BIP en de tewerkstelling",  verklaarde Steven Spittaels, directeur bij McKinsey & Co, tijdens de conferentie die hij gaf op Microsoft Inspirience the Futur. Hij zetten zijn stelling kracht bij door te onthullen dat meer dan 1.000 CEO`s en CIO`s  van grote en middelgrote bedrijven momenteel demo`s en presentaties volgen over de laatste technologieën rond drie thema`s: Mobile, Cloud, Connected Business.

De interneteconomie is de essentiële motor geworden van de Belgische economie. Maar volgens Steven Spittaels zijn "de bedrijven in de sector van de webtechnologieën weinig talrijk en beschikken zij over beperkte middelen om hun efficiency te verbeteren".

De internettechnologieën hebben voor 25% bijgedragen aan de groei van het BIP tussen 2008 en 2010, en voor 15% aan de groei van de tewerkstelling.

Maar om gebruik te kunnen maken van alle mogelijkheden die de interneteconomie biedt, zou men, volgens de analist, op drie met elkaar verwante domeinen moeten werken: digitale marketing, cloud computing, en big data.

Wat de sociale media betreft, die hebben in België op hun eentje al gezorgd voor aankopen ten bedrage van 5 miljard!

Back to top button
Close
Close