Be Connect maakt Jean-Claude Biguine sociaal

De kapper Jean-Claude Biguine heeft het agentschap Be Connect opdracht gegeven zijn merk naar de sociale netwerken te brengen. In twee weken tijd zijn meer dan 7.000 internauten op Facebook fan geworden van deze kapsalons.

post-image-3

Om dit resultaat te bereiken, heeft Be Connect zich gericht tot verschillende segmenten in de leeftijdscategorie 25-65 jaar. De fans konden deelnemen aan een wedstrijd, waarbij zij een jaar kapsels kon winnen en vouchers van 40 euro in het Biguine kapsalon van hun keuze. Deze targeting werd uitgevoerd met het platform Social Moov, waarmee men efficiënter gebruik kan maken van het publiciteitssysteem van Facebook.

Tegelijk werden er op de spiegels in de kapsalons ook QR codes aangebracht, die verwezen naar de Facebook pagina. Zo konden de klanten meteen fan worden terwijl hun haar gekapt werd. "Uiteindelijk lag de verwervingskost van elke fan beduidend lager dan een euro", beklemtoont Olivier De Decker, medeoprichter van Be Connect. "De volgende stap is nu het publiek van de fanpagina van het merk te monetiseren, en bezoek aan de kapsalons te genereren".

Back to top button
Close
Close