Deezer lanceert muziek gefinancierd door reclame

Het online muziekplatform met zijn 26 miljoen abonnees en meer dan een miljoen Facebook fans biedt sinds enkele dagen een nieuwe dienst, die gefinancierd wordt door reclame. Een aankondiging die gepaard gaat met de expansie van Deezer naar meer dan 150 landen, waardoor het de adverteerders een extra kanaal kan bieden...

post-image-3

Axel Dauchez, CEO van Deezer, is een overgelukkig man. Na de aankondiging van een fondsenwerving van 130 miljoen dollar heeft hij onlangs verklaard dat "zijn platform interactie mogelijk maakt tussen artiesten en hun fans, zodat zij beter kunnen begrijpen wat hen verliefd laat worden op een song".

Johan Van Roy van zijn kant, Directeur Marketing Benelux, onthult het business model van Deezer: "Na de proefperiode wordt nu een ruimer aanbod geboden aan de abonnees (20 miljoen songs, exclusieve prestreams, livestreams, themaradio`s, enz.)". Een nieuwe dienst die gefinancierd wordt door reclame, en beschikbaar is in meer dan 150 landen, goed voor 600 miljoen gebruikers.

Concreet biedt Deezer -dat bewezen heeft rendabel te kunnen zijn- de muziekfans in België (levenslang) twee uur gratis luisterplezier per maand op pc en draagbare computer. De Belgische gebruikers zullen bovendien kunnen genieten van een volledig jaar gratis onbeperkte muziek.

Volgens A. Dauchez is "het de bedoeling de muziekliefhebbers aan te moedigen om onze dienst uit te proberen, door de luisteraars geleidelijk aan over te laten stappen van de gratis dienst (freemium) naar het betalende abonnement. Heeft men Deezer echt uitgeprobeerd, dan zet men geen stap terug".

Volgens de laatste officiële cijfers telt Deezer.com nu 3 miljoen betalende abonnees wereldwijd, die gemiddeld 60 uur per maand muziek beluisteren.

Back to top button
Close
Close