IAB onthult nieuwe formaten voor display, mobiele toestellen en tablets

IAB België onthult nieuwe afmetingen van banners voor websites, mobiele toestellen en tablets. En het geeft aanbevelingen voor reclame bestemd voor mobiele apps. Doel: zoveel mogelijk de aanmaak van banners vereenvoudigen, en het aantal formaten beperken zonder impact op het bereik.

post-image-3

De Formats Task Force van IAB heeft  nieuwe standaard reclameformaten ontwikkeld voor banners die geschikt zijn voor alle schermen. De aanmaak werd vereenvoudigd en bovendien wordt het aantal formaten beperkt zonder impact op het bereik. Eindresultaat: een hele reeks oude formaten die in de schuif verdwijnen, terwijl twee nieuwe grote formatenhun entree maken: de XL Leaderboard en de TV Spot Leaderboard.

Voor mobiele sites en apps wordt het aantal IAB Standards beperkt tot twee Leaderboards en twee Splash formaten.

IAB België heeft ook een aantal technische specificaties ingevoerd voor ontwikkelaar van banners, en een geüpdate lexicon.

Ter herinnering, de IAB Standaards zorgen ervoor dat de adverteerders een minimum aan creatief materiaal moeten gebruiken op een maximum aan websites.

Patrick Marck, General Manager van IAB Belgium, over de komst van deze nieuwe display formaten: "In een mobiel landschap dat voortdurend evolueert, willen wij een rendabele mobiele publiciteitsomgeving ontwikkelen".

Back to top button
Close
Close