Deezer probeert zijn platform (beter) te monetiseren via reclame

Het muziekplatform Deezer biedt een nieuw systeem van beloning voor de ontwikkelaars aan, en brengt een pak nieuwe toepassingen en belangrijke updates van de API uit. Doel: het rendement van het platform verhogen door middel van reclame.

post-image-3

Deezer heeft een reeks updates uitgebracht van zijn platform, zodat de ontwikkelaars producten rond muziek kunnen creëren, en zo via die producten inkomsten kunnen genereren.

De ontwikkelaars zullen voortaan applicaties kunnen ontwikkelen op basis van de API van het nieuwe "Affiliate Program". De bedoeling is dat het platform financieel opbrengt wanneer mensen zich op de muziekdienst abonneren via hun app. Deze aankondiging volgt op de lancering einde december van een freemium reclamemodel waarbij nieuwe gebruikers de dienst een jaar lang gratis kunnen testen.

Deezer heeft ook wijzigingen aangebracht aan zijn API, die ervoor moeten zorgen dat apps en muziekdienst nauwer geïntegreerd worden. In de toekomst zullen activiteiten die via de apps gedaan worden, automatisch in de sociale balk verschijnen van dit platform voor het delen van muziek.

Om het potentieel van de nieuwe update  van de API aan te tonen zal Deezer binnenkort "Askking Music" lanceren, een app die het ontdekken van muziek combineert met games via Facebook en toegang tot muziek op smartphone en tablet (App Studio).

Volgens Deezer zou het platform (dat een strategisch partnerschap afgesloten heeft met Belgacom) 25 miljoen abonnees tellen, meer dan een miljoen Facebook fans, meer dan 100 miljoen playlists om te delen, naast een cataloog van 20 miljoen muziektitels.

Back to top button
Close
Close