25% van de reclame-inkomsten komt in Europa van het internet

Deze informatie blijkt uit het laatste nieuwe rapport van AdEx Benchmark. In 2012 genereerde de e-publiciteit 24,3 miljard euro in Europa, wat 25,5% is van het bedrag dat alle publiciteitsdragers en- formaten samen opgebracht hebben.

post-image-3

Dit cijfer is in 6 jaar tijd verdubbeld: in 2006, het jaar dat AdEx Benchmark zijn onderzoek naar het fenomeen startte, vertegenwoordigde online reclame slechts 10% van de totale markt. Op de eretribune van de online reclame staat de gesponsorde link op de eerste plaats (één online publiciteit op twee is van dit type), gevolgd door video en banner, terwijl de online advertenties slechts 20% van de adverteerders kunnen verleiden.
Alhoewel deze resultaten dus een duidelijke stijging vertonen, toch blijft tv nog altijd de koploper, met 28,1 miljoen euro aan reclame-inkomsten. Internet staat op de tweede plaats in het klassement, maar voor het eerst gaat het ook nipt de kranten en magazines vooraf. De meedogenloze expansie van de digitale reclameformats blijft voortduren!

Back to top button
Close
Close