De omzet van reclame op Facebook barst uit zijn voegen

Tijdens het derde trimester heeft Facebook zijn inkomsten uit reclame gevoelig verhoogd: 1,80 miljard dollar, wat 66% meer is dan vorig jaar. De inkomsten uit reclame waren ook een belangrijk deel van de omzet van 2,02 miljard dollar. Dat is wat blijkt uit de trimestriële cijfers die net werden gepubliceerd.

post-image-3
Facebook zorgde voor verrassingen met zijn positieve cijfers van het derde trimester. De nettowinst (GAAP) is gestegen met 425 miljoen tegenover een verlies van 59 miljoen een jaar geleden. De omzet en de winst per aandeel waren hoger dan voorzien, vooral dankzij de verkoop van reclame. Volgens CFO David Ebersman zijn het de reclameberichten tussen de berichten die het goed doen. De reactie hierop is hoog. Nog belangrijker: voortaan vertegenwoordigt de omzet van mobiele reclame ongeveer de helft van de totale reclame-inkomsten.
Het aantal gebruikers blijft stijgen. In september waren ze met 728 miljoen, een stijging van 25% ten opzichte van vorig jaar. Het aantal maandelijkse gebruikers steeg met 18% tot 1,19 miljard. De grootste groei is te vinden bij het aantal mobiele gebruikers. Dit is met 45 percent gestegen tot 507 miljoen. De grootste groei bevindt zich buiten de VS en Europa. In de Verenigde Staten lijkt de groei verzadigd met ‘slechts’ 1 miljoen nieuwe gebruikers.
De investeerders reageerden positief op deze informatie. De koers staat met vertraging op 55 dollars per aandeel. Vandaag was de sfeer op de Amerikaanse markten ten opzichte van technologiefondsen nog negatief. Dit was vooral te wijten aan de slechte resultaten van de reviewsite Yelp en de nogal sombere vooruitzichten van LinkedIn. Bij de sluiting tekende het aandeel van Facebook ook een minder hoge notatie op (van 0,8 percent). 
Back to top button
Close
Close