Een Belgisch bureau in de prijzen op de Creative Business Cup van Kopenhagen

Deze week vond de slotfase plaats van de Creative Business Cup 2013 in Kopenhagen, waar bijna 40 start-ups uit de hele wereld (VS, Saoedi-Arabië, Duitsland, Engeland, Rusland, China, Ecuador, Brazilië, Kroatië, Servië, …) bijeenkwamen om er hun project te verdedigen voor een jury van internationaal gerenommeerde experts.

Het bureau EPIC werd geselecteerd door het fonds ST’ART en de jury van Boost-up Industries Créatives om België te vertegenwoordigen met zijn nieuw project van tablet apps voor kinderen: “My EPIC Stories”. Na 2 selectiefases werd "My EPIC Stories" onderscheiden uit de 16 halve finalisten: het kreeg de speciale prijs “Proof of concept”, uitgereikt door de Business School for Entrepreneurship van Kopenhagen. Deze prijs beloonde het project en de ontwikkeling met het hoogste creatieve en commerciële potentieel.
De slotfase van de competitie vond plaats in de fantastische lokalen van de “Confederation of Danish Industry”, in de aanwezigheid van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Joachim van Denemarken, die zelf de verschillende prijzen overhandigde aan de laureaten. Deze mooie Belgische overwinning, op enkele dagen van het einde van de week van de creativiteit, is een mooie zaak, en een bevestiging van het creatief potentieel en het ondernemerschap in België.  
EPIC Agency, verantwoordelijk voor het project, is een Belgisch digitaal bureau dat is gespecialiseerd in het ontwerp en de productie van digitale campagnes en dragers met  sterke toegevoegde waarde voor kmo’s en grote merken. Het bureau heeft een team van 10 personen; enkele van zijn klantenreferenties zijn namen als ICE-Watch, Vivabox, l’OTAN, Walibi, le groupe Sudpresse, L’Oréal of chocolatier Jean-Philippe Darcis. Op nauwelijks vier jaar tijd is het bureau uitgegroeid tot één van de referenties op het vlak van creativiteit en technische kwaliteiten. 
Back to top button
Close
Close