Summer vibes: get your sunshine on met influencer marketing

De zomer is een tijd waarin consumenten over het algemeen meer ontspannen zijn en openstaan voor nieuwe ervaringen en influencer marketing kan effectief profiteren van deze gemoedstoestand. Mensen zijn vaker actief op sociale netwerken om hun ervaringen te delen en inspiratie op te doen. Er zijn dus voordelen te behalen en de vraag van de consument kan worden gestimuleerd!

post-image-3

Efluenz, een influencer marketing bureau, suggereert 3 redenen voor merken om in de zomer te communiceren via influencers.

Maar eerst moet je weten dat 90% van de marketeers denkt dat sociale netwerken de bekendheid van hun bedrijf tijdens de zomer hebben vergroot. Bovendien spenderen Belgen tussen 14 en 64 jaar 1u45 per dag op sociale netwerken, zelfs in de zomer!

Influencers gebruiken om buzz te creëren rond zomeractiviteiten is de eerste reden. Deze periode biedt veel mogelijkheden voor merken, bijvoorbeeld voor een pretpark, een bar, een stad, een dierentuin of om outdoor evenementen en activiteiten uit te voeren met influencers.

Ten tweede is het een zeer relevant seizoen. In de zomer is er meestal minder rommel qua content en zijn het vooral de relevante sectoren die communiceren.

Tot slot is de zomerperiode de ideale tijd voor dynamische en creatieve content! Wie geniet er niet van een reel, post of Tiktok vol kleur en licht? De zomer maakt plaats voor vele ideeën en contentmogelijkheden.

Klaar om alles uit het zomerseizoen te halen? Ontdek waarom het belangrijk is om dit seizoen optimaal te benutten door de Efluenz-zomermap te downloaden via de volgende link: https://efluenz.eu/en/tips/

Back to top button
Close
Close