Na Italië breiden Inflead en andzup hun samenwerking uit naar de Benelux

Dankzij de introductie van de ‘brand analysis’ zal Inflead haar gegevens rechtstreeks in het andzup-platform integreren.

post-image-3

Inflead, het Influencer Marketing Intelligence-platform dat merken, agentschappen en mediaorganisaties helpt bij het beheren en optimaliseren van influencer marketingactiviteiten en -investeringen en bij het strategisch analyseren van belangrijkste sociale mediatrends, kondigt vandaag haar nieuwe samenwerking aan met andzup, het Data-platform van de TBS Group voor verkoop- en marketingteams in de advertentiemarkt om hun leadgeneratiestrategieën te ondersteunen door hen te voorzien van alle informatie die ze nodig hebben om hun verkoopactiviteiten nog efficiënter te maken.

Dankzij de implementatie van de brand analysis, een onderdeel van het platform dat deel uitmaakt van DataLab (gespecialiseerd in trend-, branche-, scenario- en concurrentieanalyses), zal Inflead voortaan andzup voorzien van gegevens die nuttig zijn voor de activiteiten van andzup-gebruikers, door deze rechtstreeks in het platform te integreren. De analyses zullen beschikbaar zijn in een speciale zone, waar andzup-klanten relevante informatie kunnen vinden over de investeringen en influencer marketingactiviteiten die het merk verkiest.

Anderzijds zal Inflead toegang krijgen tot de gegevens van andzup op Europees niveau, in alle landen waar de TBS-groep aanwezig is (Italië, Frankrijk, Duitsland, België, Nederland, Spanje), en zal daardoor hun merkendatabase gebruiken om steeds specifiekere en gedetailleerde analyses te maken van de influencer marketingactiviteiten van bedrijven en hun aanwezigheid op sociale media.

"In anzdup hebben we een gedeelde visie ontdekt die gebaseerd is op transparantie, innovatie en een datagestuurde aanpak. Wij zijn ervan overtuigd dat dit slechts het begin is van een vruchtbare samenwerking die, door gebruik te maken van synergieën en complementariteiten, een belangrijke waarde zal creëren voor onze klanten", zegt Giovanni Spinelli, CEO & Co-founder van Inflead.

"We zijn bijzonder verheugd om deze strategische samenwerking met Inflead aan te gaan in het kader van de controle van de influencer marketing in België en Nederland", zegt Gianni Perrotta, Country Manager BeNeLux. Deze samenwerking opent de deur naar een belangrijk groeipotentieel en stelt ons in staat om samen nieuwe horizonten te verkennen en tegelijkertijd een onmiskenbare toegevoegde waarde te bieden aan onze respectievlijke  klanten".

De gegevens die door Inflead aan andzup worden verstrekt, omvatten:
•      Aantal gesponsorde posts in samenwerking met een influencer in de Inflead database;
•      Aantal influencers geactiveerd voor gesponsorde activiteiten in de Inflead database;
•      Earned Media Value, die de som vertegenwoordigt van de verdiende mediawaarde berekend op door het merk gesponserde inhoud met influencers. Dit wil zeggen de som van de Earned Media Value berekend op de door het merk gesponsorde inhoud met de influencers, die de kosten uitdrukt die nodig zijn om een gelijkwaardig aantal gebruikers te bereiken die qua interesses en leeftijd vergelijkbaar zijn met de gebruikers die door het profiel worden bereikt via sponsoring op sociale media ;
•      Een schatting van het budget dat het merk heeft toegewezen voor de gemonitorde influencer marketingactiviteiten.
•      De Cost per Engagement (CPE), wat verwijst naar de gemiddelde kosten voor het merk voor het verkrijgen van specifieke gebruikersinteractie of engagement met inhoud die is gepubliceerd in samenwerking met influencers; 
•      Een schatting van het totale bereik en de impressies die zijn verkregen dankzij content die is gesponsord door influencers in samenwerking met het geanalyseerde merk;
•      Engagement, dat staat voor het totale aantal interacties die zijn verkregen door influencers die door het merk zijn betrokken bij gesponsorde inhoud.
•      De Prestatiegrafiek, die de tijdstrend weergeeft in het bereik, de impressies, de likes en de opmerkingen die zijn verkregen door influencers die door het merk zijn ingeschakeld voor gesponsorde inhoud.
•      Procentuele uitsplitsing van de soorten mediaformats die gepubliceerd worden door influencers die betrokken zijn bij sponsoractiviteiten; 
•      De verdeling tussen de verschillende ledencategorieën van de profielen die betrokken zijn bij de activiteiten van het merk;
•      De omvang van influencers, d.w.z. de procentuele verdeling van de omvang van profielen die betrokken zijn bij samenwerkingsactiviteiten met het merk.
Back to top button
Close
Close