De sociale netwerken laten de bedrijven geld verdienen

Uit een wereldwijde, door Regus uitgevoerde enquête kan men nieuwe gegevens afleiden over het professioneel gebruik van de sociale netwerken. Te beginnen met het feit dat 34% van de Belgische bedrijven nieuwe klanten wint dankzij de sociale netwerken, een kanaal waaraan zij tot 20% van hun marketingbudget besteden!

post-image-3

In 2010 is 27% van de Belgische bedrijven erin geslaagd om nieuwe klanten te winnen dankzij de professionele sociale netwerken. Een jaar later is dat percentage met 7% gestegen en bedraagt het nu 34%. Dat is wat blijkt uit het onderzoek van Regus, uitgevoerd door de onafhankelijke instelling MarketingUK, die zich baseerde op een zeer groot panel van 17.000 managers en bedrijven uit 80 landen. Dit onderstreept tevens dat er op wereldschaal meer bedrijven zijn die gebruik maken van de sociale netwerken om met hun bestaande klanten  contact te houden en te communiceren (52%). In België bedraagt dat percentage slechts 34%.

Kort samengevat kan men onthouden dat het percentage bedrijven dat wereldwijd met succes nieuwe klanten geworven heeft via de sociale netwerken gestegen is met 7%.

In België moedigt 44% van de bedrijven zijn personeelsleden aan om lid te worden van sociale netwerken zoals LinkedIn en Viadeo, tegenover 53% wereldwijd.

Wereldwijd besteedt 39% van de bedrijven, en in België 29% van de bedrijven, tot 20% van het marketingbudget aan professionele sociale netwerken.

Uit deze resultaten kan men afleiden dat de sociale netwerken geen "tijdverdrijf" meer zijn, maar een "noodzaak" voor de meeste professionals. Zo erkent 75% van de Belgische bedrijven en 74% van de bedrijven wereldwijd dat hun marketingstrategie zonder de sociale media tot mislukken gedoemd zou zijn.

Back to top button
Close
Close