44% van de Facebook gebruikers moet niet van reclame weten!

Een door Greenlight uitgevoerd onderzoek toont aan dat 44% van de leden van het Facebook netwerk nooit op een betalende reclame zal klikken... Het onderzoek "Search&Social Survey", uitgevoerd door het (zelfstandige) agentschap Greenlight, specialist in digital marketing, toont aan dat 30% van de leden van Facebook geen vertrouwen heeft in de manier waarop de gigant onder de sociale netwerken hun persoonlijke gegevens beheert, terwijl 44% van de ondervraagden (op een totaal van 500) verklaart dat hij nooit zou klikken op een link die door merken gesponsord wordt.

post-image-3

Maar toch blijft Facebook een site waar men niet omheen kan qua bezoekersaantal, vermits het de derde meest populaire site is op het internet, na Google en YouTube.

Het onderzoek beklemtoont trouwens dat 50% van de ondervraagden zegt op het sociale netwerk aanwezig te zijn omwille van het relationele engagement, het delen van beelden, en om op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen in hun familiekring.

Deze vaststelling roept opnieuw de vraag op rond de relevantie (en efficiency) van de gesponsorde links op Facebook. Een grote uitdaging voor het grootste sociale netwerk ter wereld, na zijn eerder matige beursgang.

Back to top button
Close
Close