Xaxis verbindt digitale publiciteit in real-time met televisie

Xaxis, ‘s werelds grootste programmatische media- en technologieplatform, heeft onder de naam Xaxis Sync een product op de Belgische markt gelanceerd dat advertenties gelijktijdig op meerdere schermen weergeeft.

post-image-3

Xaxis Sync is het eerste volledig programmatische product dat adverteerders in staat stelt om advertenties op digitale toestellen simultaan met televisiespots te laten verschijnen.

Dit product biedt een spitstechnologie om televisiekijkers te bereiken op het moment dat hun aandacht tijdens een reclameblok afglijdt naar hun smartphone, tablet of laptop.

De TV-spot wordt geïntegreerd in een centraal systeem dat toelaat om alle Belgische TV-zenders te volgen in real-time. In de eerste seconden nadat een TV-spot wordt herkend treedt de activatie van de digitale campagne in werking zodat deze synchroon verloopt met de TV-campagne. Op deze manier kan een adverteerder de consument bereiken op meerdere schermen tegelijkertijd.

Autobouwer Ford is de eerste adverteerder die een Sync-campagne uitgetest heeft op de Belgische markt. “We hebben een verhoging geconstateerd van meer dan 60% op performance-indicatoren, meerbepaald wat de interactie met het merk betreft. We zien een steeds grotere vraag van onze adverteerders naar dit type van oplossingen en de resultaten die we hier zien doen ons in de goede richting evolueren”, Jean-Michel Depasse, Partner Digital Mindshare.

Back to top button
Close
Close