Visa experimenteert met nieuwe mobiele betaalsystemen

De provider van betaaldiensten lanceert, ter gelegenheid van de spelen in Rio, nieuwe "wearable" technologieën om zijn 30-jarig Olympisch partnerschap te vieren. Op het programma: nieuwe middelen om de gesprekken op de sociale netwerken te animeren, een NFC-accessoire, een verstelbare, waterbestendige armband, …

post-image-3

Visa zal tijdens de Spelen 2016 in Rio experimenteren met nieuwe manieren om de gesprekken met de fans te animeren en hen te amuseren, en dit via een brede waaier activiteiten en content die rechtstreeks op de sociale media gedeeld wordt.

Zo heeft het bedrijf op alle Olympische sites een 4.000 POS-terminals laten plaatsen, voorzien van NFC- technologie, zodat toeschouwers en sporters in Rio gebruik kunnen maken van talrijke nieuwe betaalmogelijkheden, waaronder een betaal-ring, gebaseerd op NFC-technologie, en voorgesteld als een "passief" "wearable" accessoire, beveiligd met een "token".

Verder worden er een 3.000 betaal-armbanden Pulseira Bradesco verdeeld onder supporters, medewerkers en genodigden. Deze verstelbare, zweet- en waterbestendige armband, ontwikkeld door Visa in samenwerking met de Braziliaanse bank Bradesco, zal tegelijkertijd voorgesteld worden als de Swatch Bellamy. Dit eerste contactloze betaal-uurwerk  dat beschikbaar is op de Braziliaanse markt, zal verkocht worden op de Olympische verkooppunten.

"Wij zijn trots om ter gelegenheid van de Spelen onze zeer geavanceerde betaalsystemen te kunnen voorstellen", verheugde Jean-Marie de Crayencour zich, Country Manager BeLux bij Visa.

Back to top button
Close
Close