Toyota Material Handling kiest RAAK als inbound agency

Toyota Material Handling is Belgisch marktleider in vorkheftrucks en logistieke oplossingen. Om zijn digitale marketing verder uit te bouwen en de online verkoop te laten groeien, gaat het bedrijf in zee met RAAK.

post-image-3

Toyota Material Handling is een Europese organisatie, met fabrieken in Zweden, Frankrijk en Italië waar ruim 95% van de magazijntrucks geproduceerd wordt. Het Belgische distributiecentrum, dat in 2018 verhuisde naar een gloednieuw complex in Willebroek, zet sinds enkele jaren sterk in op e-commerce. En met succes: de verkoop van innovatieve en kwalitatief hoogwaardige magazijn- en vorkheftrucks en accessoires via het web neemt jaar na jaar toe. 

Naast de online verkoop van kleinere pallettrucks wil het bedrijf zijn digitale aanpak uitbreiden naar het volledige gamma aan producten. Om hen daarbij te ondersteunen vonden ze in RAAK een partner met jarenlange ervaring op gebied van inbound marketing en marketing automation. 

“De mensen van RAAK toonden van bij de eerste gesprekken een goed inzicht in onze business en doelstellingen. Dat wekte meteen ons vertrouwen.”, aldus Thomas Verheyen, online marketing manager bij Toyota Material Handling. “Daarenboven legden ze een aantal enkele sterke en relevante referenties op tafel. De combinatie met een verregaande expertise in hun vakgebied was doorslaggevend in onze keuze.” 

RAAK staat het bedrijf voortaan zowel operationeel als strategisch bij. Denis Vandepitte, digitaal strateeg bij RAAK: “Met een solide contentstrategie willen we niet enkel het salesteam meer slagkracht geven. We helpen ook het online marketingteam om de juiste content op het juiste moment bij de juiste persoon te krijgen. Daarom nemen we samen de volledige customer journey onder de loep.”

Back to top button
Close
Close